سینک کورین چیست ؟

سینک کورین چیست ؟

سنگ کورین نوعی سنگ مصنوعی ست که در ساخت سینک ظرفشویی مورد استفاده قرار میگیرد. این سنگ دارای رنگ های متنوعی ست و به راحتی میتوان با توجه به سلیقه خود و دکوراسیون آشپزخانه سینک مورد نظر را انتخاب کرد.
سنگ کورین آنتی باکتریال است و امکان رشد قارچ و باکتری در آن وجود ندارد. به همین دلیل تمیز نموده سینک های کورین بسیار آسان است و با مواد ضد عفونی کننده و شوینده های معمولی به راحتی میتوان آنها را تمیز نمود.
کورین اسم یک ماده شیمیایی است یا اسم ترکیبی از چند ماده شیمیایی یا اسم یک برند تجاری است؟
کورین اسم تجاری ترکیبی از موادی است که محصول نهایی آن یک نوع سنگ مصنوعی است و اولین بار در سال 1967 میلادی شرکت امریکایی دوپونت آمریکایی E. I. du Pont و شخص دکتر دونالد اسلوکوم برای محصول خود انتخاب کرد. شرکت کره ای سامسونگ اسم این ترکیب را استارون انتخاب کرد و شرکت ال جی نام این ترکیب را هایمکس انتخاب کرد و شرکت هانوا این ترکیب مواد را هانکس نام گذاری کرد.
چند سال است که اصطلاح کورین وارد فرهنگ لغات ما ایرانی ها شده؟
اصطلاح کورین در اواخر دهه هفتاد شمسی وارد فرهنگ واژگان ما ایرانی ها شد و بعد از آن هم اصطلاح کورین کار برای افرادی که محصولات کورین را اجرا می کردند استفاده شد.
اولین محصولات کورینی چه چیزهایی بوده است؟
اولین محصولات کورینی، صفحات کورینی بود که در ابعاد استاندارد طول 366 سانتیمتر و ضخامت های 8 و 12 میلیمتر و عرض 76 سانتیمتر که البته ضخامت های 12 میلیمتر کاربرد بیشتری داشت و در ایران نیز ورق هایی با این ضخامت بیشتر وارد کشور شد.
چه سالی اولین محصولات کورینی وارد ایرانی شد؟
محصولات کورینی قدمت آنچنانی در صنعت ندارند و از آن ها به عنوان محصولات جدید در صنعت نام برده می شود. این محصولات به صورت صنعتی اولین بار اوائل دهه هفتاد شمسی وارد ایران شد و در سال 1382 تولید اولین محصولات کورینی در ایران آغاز شد.
در ایران چه افرادی (گروه شغلی) برای اولین بار محصولات کورینی را وارد فعالیت های شغلی خود کردند؟
کورین به دلیل مزیت های خاصی که داشت در همان ابتدای ورود به صنعت ساختمان جایگزین متریالی که به عنوان صفحات روکابینتی آشپزخانه استفاده می شد مانند سنگ های طبیعی، صفحات اچ بی ال و ام دی اف و صفحات فلزی شد. نتیجتا اولین گروه شغلی ای که محصولات کورینی را وارد فعالیت های خود کردند، گروه شغلی کابینت کاران بودند.
در حال حاضر کدام گروه های شغلی با محصولات کورینی درگیر هستند؟
در حال حاضر علاوه بر تولیدکنندگان کابینت آشپزخانه که از صفحات کورین استفاده می کنند، طراحان و مجریان دکوراسیون داخلی از صفحات کورین در کانترها، روکش ستون ها و ... استفاده می کنند و همچنین تولیدکنندگان مبلمان خانگی و اداری از صفحات کورین به عنوان صفحات میزهای خود استفاده می کنند.
اولین کشوری که محصولات کورینی را تولید کرد چه کشوری بود؟
اولین کشوری که محصولات کورینی را تولید کرد کشور امریکا بود. بعد از امریکا کشورهای اروپایی وارد این صنعت شدند و در نهایت کشورهای آسیای شرقی به این صنعت ورود کردند. بازار ایران بیشتر در اختیار کشورهای آسیایی خصوصا شرکت های کشور کره جنوبی قرار گرفت.
در حال حاضر در چه کشورهایی بیشتر از محصولات کورینی استفاده می شود؟
در حال حاضر کورین در اکثر کشورهایی که در صنعت ساختمان از کالاهای لوکس استفاده می کنند، از جمله کشورهای اروپایی که در بیمارستان ها و هتل ها از این متریال بسیار استفاده می شود. در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هم در ساختمان ها و هم خصوصا در هتل ها از کورین استفاده می شود. در واقع دانش فنی صنعت کورین برای اولین واحدهای تولیدی از طریق شرکت های اماراتی وارد ایران شد. در حال حاضر محصولات کورینی در کشورهای در حال توسعه شمالی ایران مثل ارمنستان، گرجستان و آذربایجان و همچنین کشورهای حوزه CIS جای خود را باز کرده است و در ایران هم این محصولات متداول شده است.

ارسال نظر