متریال کورین و محصولات مرتبط

متریال کورین و محصولات مرتبط

چه محصولاتی از کورین ساخته می شود؟
صفحات کورینی همچنان بیشترین استفاده را در محصولات کورینی دارند و کاربرد آن ها در آشپزخانه ها به عنوان صفحات روکابینتی و جزیره، دیوارپوش های بیمارستانی و کانترهای بیمارستانی به دلیل آنتی باکتریال بودن این محصول و همچنین بدون درز بودن دیواره ها و قطعات و در نهایت انعطاف پذیر بودن آن ها استفاده می شود. سینک و روشویی از دیگر محصولاتی است که از متریال کورین ساخته می شود که روشویی ها عمدتا در سرویس های بهداشتی اماکن عمومی، هتل ها، بیمارستان، مساجد، مدارس، ساختمان های اداری و تجاری و ... استفاده می شود. در صنعت مبلمان نیز به عنوان میز تی وی و میزهای جلو مبلی استفاده می شود. بعضی از صفحات کورینی قابلیت عبور نور را دارند و در اجرای طراحی های مدرن در لابی های ساختمان و هتل ها نیز از صفحات کورین استفاده می شود.
کورین جایگزین چه متریال هایی شده است؟
کورین به دلیل قابلیت های مناسبی که دارد در بخش های مختلف صنعت ساختمان در کنار متریال های زیر قرار گرفت.
سنگ های طبیعی به دلیل شکنندگی و ضخامت های دوسانت و بیشترشان که باعث سنگینی صفحات سنگی می شد، بخشی از سهم خود را به صفحات کورین داد که در ضخامت های کمتر می توانست به عنوان صفحات روکابینتی استفاده شود.
صفحات اچ بی ال و ام دی اف و چوب به دلیل جذب آب بالایی که دارند و در مقابل به دلیل اینکه جذب آب صفحات کورین صفر است، بخشی از سهم بازار خود را به صفحات کورین دادند. این موضوع خصوصا در شهرهایی که رطوبت بالایی دارند، بیشتر دیده می شود.
صفحات فلزی به دلیل عدم به روز بودن در طراحی ها بخشی از سهم بازار خود را به صفحات کورین دادند.
سینک های استیل نیز به دلیل محدودیت در رنگ بندی و عدم یکپارچگی کامل با صفحات روکابینتی، بخشی از بازار خود را به سینک های کورینی داده اند.
روشویی های چینی بهداشتی نیز به دلیل شکنندگی بالا و نیز عدم آنتی باکتریال بودن بخشی از سهم بازار خود را به روشویی های کورینی داده اند.
سنگ های طبیعی و کاشی و سرامیک نیز در نماهای داخلی ساختمان از جمله لابی ساختمان ها و هتل ها و نیز دیوارپوش های بیمارستانی بخشی از سهم خود را به صفحات کورینی داده اند.
گردش مالی محصولات کورینی تا سال 2020 چقدر بوده است؟
در دهه هشتاد شمسی، برند هانکس که مالکیت آن را شرکت هانوا در اختیار داشت در سال حدود یک میلیون متر مربع تولید ورق داشتند. یا برند سامسونگ که سینک های کورینی تولید می کرد، در سال حدود یک میلیون قطعه سینک تولید می کرد. این حجم تولید را اگر برای تمامی تولید کنندگان صفحات و سینک های کورینی در نظر بگیریم، گردش مالی محصولات کورینی در دنیا بسیار بالاست.
کورین از چه مواد اولیه ای تولید می شود؟
کورین از ترکیب رزین های مخصوص پلیمری و ترکیبات معدنی که آلومینیوم تری هیدرات (ATH) است تشکیل می شود. یک سوم وزنی محصولات کورینی، رزین های پلیمری است و حدودا دوسوم وزن محصولات پودر آلومینیوم تری هیدرات است و در کنار این ترکیبات اصلی حدود 9 ماده دیگر به عنوان افزودنی و ترکیبات آلی مانند پروکساید و کبالت و خمیر رنگ ها و دانه های گرانول و ... به ترکیب اصلی اضافه می شود. 
آلومینیوم تری هیدرات اصلی ترین ماده تشکیل دهنده کورین می باشد که پایه اصلی آن از مواد معدنی استحصال می شود و در ایران نیز از بوکسیت قابلیت فراوری دارد. یکی از کارکردهای اصلی آلومینیوم تری هیدارت رخ شفاف و عمقی است که در نمای قطعات کورینی مانند صفحات، سینک ها، روشویی ها و ... ایجاد می کند. از مزیت های انحصاری آلومینیوم تری هیدرات این است که خاموش کننده شعله است. دلیل اصلی آن این است که آب نهان تبخیر در مجاورت با شعله باز می شود و محیط را به صورت مولکولی سرد می کند و جلوگیری کننده از اشتعال است.
آیا مواد اولیه تشکیل دهنده کورین در ایران وجود دارد؟
اخیرا بعضی از گریدهای رزین های پلیمری در ایران در حال تولید است. پودر هیدروکسید آلومینیوم نیز در ایران امکان تولید دارد و شرکت آلومینا در جاجرم در خراسان شمالی در حال تولید این پودر معدنی است. در واقع خط تولید شرکت آلومینا اکسید آلومینیوم برای تولید شمش های آلومینیوم است که هیدروکسید آلومینیوم یک محصول میانی این شرکت می باشد. هیدروکسید آلومینیومی که در ایران تولید می شود در حال حاضر به دلیل رنگ سرخی که حاصل از اکسیدآهنی که در معادن خراسان هست، کیفیت مناسب برای به کارگیری در صنعت کورین را ندارد و امیدواریم که به زودی به این محصول به کیفیت مطلوب نزدیک شود. در واقع هیدروکسید آلومینیوم محصولات کورینی با کیفیت ایرانی وارداتی است.
بهترین کیفیت هیدروکسید آلومینیوم برای یک شرکت چینی به نام چالکو است که گریدهای مختلف دارد و دو یه سه گرید آن مخصوص تولید محصولات کورینی است. اکثر شرکت های تولید کننده محصولات کورینی از همین برند استفاده می کنند. به غیر از چالکو چین، برند مارتینو و برند نابالتک آلمان هم هیدروکسید آلومینیوم را با کیفیت مناسب برای محصولات کورینی تولید می کنند که محصولات شان را با قیمت های بسیار بالایی عرضه می کنند.
برخی از افزودنی ها و ترکیبات آلی در ایران وجود دارد و برخی در ایران فراوری و بسته بندی می شود و برخی هم وارداتی است.

ارسال نظر