سابقه ورود کورین به ایران

سابقه ورود کورین به ایران

اولین برندهایی که محصولات کورینی شان وارد ایران شد، کدام برندها بودند؟
برندهای کره ای اولین محصولات کورینی را وارد ایران کردند و اولین برند، استارون بود که تحت مالکیت شرکت سامونگ وارد بازار ایران شد. در ادامه برندهای دیگر هم وارد ایران شدند. در ادامه سامسونگ کارخانه خود را به برند دیگری به نام لوته فروخت و محصولات شرکت سامسونگ عملا با برند سامسونگ وارد ایران شد. محصولات کورینی شرکت ال جی از همان ابتدا وارد بازار ایران شد و همچنان هم محصولات این شرکت در بازار ایران وجود دارد که البته اخیرا محصولات ال جی در کشور چین تولید می شود. برند اسکمار یکی دیگر از برندهای فعالی بود که ابتدا تحت شرکت سامسونگ تولید و وارد بازار ایران می شد و در ادامه مستقل از شرکت سامسونگ به بازار ایران آمد. برند هنکس اخیرا با برند هیوندایی وارد ایران می شود. در ادامه مشکلات گمرکی باعث شد برخی از برندها از بازار ایران حذف شوند. البته در حال حاضر حتی با وجود محدودیت های موجود، برخی برندهای کره ای در بازار ایران حضور دارند. 
اولین شرکت های ایرانی که محصولات کورینی برندهای خارجی را وارد ایران کردند، کدام شرکت ها بودند؟
شرکت کابیران که دفتر مرکزی شان در شیراز  بود زیر نظر آقای ابوغداره، اولین مجموعه ای بود محصولات کورینی را وارد ایران کرد.
تاثیرگذارترین افراد در ورود محصولات کورینی به ایران چه کسانی بودند؟
آقای ابوغداره به عنوان اولین وارد کننده محصولات کورینی یکی از تاثیرگذارترین افراد این صنعت بودند. آقای هیربد با شرکت گرانیت سازان پارس یکی دیگر از افراد تاثیر گذار در صنعت کورین هستند که در ابتدا یک واحد تولیدی با مشارکت فنی امریکایی ها در ابوظبی راه اندازی کردند و بعد در شهرک صنعتی شمس آباد دانش فنی تولید صفحات کورین را وارد کردند. یکی دیگر از افراد تاثیرگذار این حوزه آقای جهانگیری با برند اورانوس بودند که در منطقه اقتصادی ویژه بوشهر تولید صفحات کورین را آغاز کرد. در ادامه شرکت تک سانیت زیر نظر آقای کاشانی کیا به این عرصه ورود کردند که جزو افراد تاثیرگذار این صنعت می باشند. در ادامه تولید محصولات آتی استون شروع شد و بعد تی بی اس به این عرصه ورود کرد. اخیرا هم برند تی اس آی توسط آقای پاکدل وارد بازار شد. در حال حاضر بیش از ده برند در بازار فعالیت دارند.
ورق های کورین در چه طرح ها و رنگ هایی تولید می شود؟
کورین در چند طرح کلی تولید می شود. اصطلاحا طرح های سالید هستند که بدون دانه های گرانولی است و در واقع تک رنگ است. طرح بعدی دانه های گرانولی در ابعاد کوچک است و طرح بعدی دانه های گرانولی در ابعاد بزرگ است که اصطلاحا به طرح های کورینی با دانه های گرانولی درشت تمپست می گویند. یکی از مزیت های اصلی کورین این است که هیچ محدودیتی در تولید رنگ های متنوع ندارد. 
ابعاد ورق کورین چقدر است؟
ابعاد استاندارد صفحات کورین   cm366 درcm  76 در mm 12 می باشد. در ایران هم همین ابعاد استفاده می شود. ابعاد دیگری هم در خارج از ایران تولید می شود مثل cm 120 در cm 300 در mm 12 یا cm 100 در cm 300 در mm 12. ضخامت هم در سایزهای mm 8 و mm 6 نیز تولید می شود.
صفحات کورین در آشپزخانه چگونه مورد استفاده قرار می گیرند؟
ضخامت صفحات کورین 12 میلیمتر است. از آنجایی که این صفحات قابلیت نصب بدون درز شدن را دارد، می تواند براساس سفارش مشتری با پیشانی 3، 5 و 6 سانتیمتر به عنوان صفحات روکابینتی تولید و نصب شود. وقتی یک ورق 12 میلیمتری را با پیشانی 6 سانتیمتری تولید می شود، داخل آن 48 میلیمتر فضای خالی به وجود می آید که برای تحمل بار مکانیکی حاصل از اقلام و ظروف آشپزخانه که روی این فضای خالی به وجود می آید، زیر آن با متریال های مختلف شبکه سازی می شود. در ایران به صورت سنتی که اقدام اشتباهی هم هست با ام دی اف شبکه سازی می کنند و ایراد استفاده از ام دی اف آسیبی است که ممکن است در طول زمان به وسیله رطوبت ببیند. روش بهتر برای پر کردن سطح زیر صفحات کورین استفاده از فوم های فشرده اکس پی اس است. فوم های پلی استایلن فشرده ای که با دانسیته های 35 تا 40 که اکتروژن می شود. ویژگی اصلی این فوم ها این است که تمام سطح زیر صفحات کورین را پوشش می دهد و از طرفی کاملا ضد آب و بهداشتی می باشد.
اولین تولیدکننده ورق کورین در ایران کدام شرکت بود؟
به نظر می آید که شرکت گرانیت سازان پارس اولین تولیدکننده صفحات کورینی با خط پیوسته در ایران است و به صورت همزمان یا با فاصله کمی بعد از آن شرکت اورانوس به این صنعت ورود کرد.
در حال حاضر چه شرکت هایی ورق کورین تولید می کنند با چه برندهایی؟
گرانیت سازان پارس با برند سوپر استون.
شرکت تک سانیت با برندهای گلستون و تک سانیت.
شرکت اورانوس با برند اورانوس و مِی سی.
شرکت تی سان چوب ایرانیان با برند تی اس آی.
برند تی بی اس که در بازار موجود است.
شرکت کومه برندهای کومه و نیکا را دارد.
برند آتی استون در بازار موجود هست.

ارسال نظر