محصولات کورین در ایران

محصولات کورین در ایران

تولیدکنندگان سینک های ظرفشویی و روشویی های کورینی خارجی کدام شرکت ها با چه برندهایی و از کدام کشورها هستند؟
تمام شرکت های تولید کننده صفحات کورینی بعد از تولید صفحات کورینی، تولید سینک های کورینی را هم در دستور کار خود قرار دادند. البته بعضی از این شرکت ها موفق شدند در بازار ایران سهم خود را در سینک های ظرفشویی پیدا کنند و در حال حاضر به دلیل اینکه تولیدکنندگان داخلی با تنوع قالبی بیشتر و همچنین تنوع رنگی بیشتر و نیز قیمت مناسب تر سینک های کورینی خود را وارد بازار کردند، عملا هیچ سینک کورینی خارجی در بازار وجود ندارد.
نکته دیگر در مورد تولیدکنندگان خارجی این بود که تمامی سینک های این شرکت ها در دو رنگ سفید و کرم ساده تولید می شود. تولید سینک ها ظرفشویی مشابه همان طرح و رنگ های صفحات کورینی موجود در بازار در واقع در ایران ابداع شد.
نکته دیگر در مورد سینک های کورینی خارجی این است که عمده تولیدکنندگان سینک های کورینی اروپایی و کره ای، سینک های خود را بدون سینی تولید می کردند. دلیل این اقدام این است که سینک های کورینی قابلیت یکپارچه شدن با صفحات کورینی دارند و عملا با این قابلیت متریال کورین، سینی در سینک های کورینی خارجی حذف شده است.
اولین سینک کورینی در ایران در چه سالی تولید شد؟
اولین سینک کورینی در ایران در سال 1382 تولید شد. منتها به دلیل عدم توانایی در رقابت با سینک های وارداتی و مشکلات موجود دیگر برای تولید سینک های کورینی در آن برهه زمانی، سینک های ایرانی به صورت گسترده از اوائل دهه نود وارد بازار ایران شد.
اولین تولیدکنندگان سینک های کورینی در ایران چه شرکت هایی با چه برندهایی بودند؟
شرکت های تولید کننده صفحات کورینی هرکدام به نوعی به تولید سینک و روشویی ورود کردند. اما شرکت گرانیت سازان پارس اولین تولیدکننده سینک ها و روشویی های کورینی در ایران بود. شرکت تک سانیت که تولیدکننده صفحات کورینی است نیز با تعداد محدودی قالب سینک و روشویی به بازار ورود کرد. در ادامه شرکت فورنیکو نیز به صورت تخصصی تولید سینک و روشویی کورینی را در دستور کار خود قرار داد و در حال حاضر تقریبا تنها تولید کننده سینک و روشویی های کورینی با تعداد قالب های متنوع و رنگبندی نامحدود شرکت فورنیکو می باشد. شرکت اورانوس و آتی استون هم که تولیدکننده صفحات کورینی هستند برحسب موارد خاص با تعداد قالب های محدودی وارد بازار شده اند.
نکته مهم این است که شرکت های تولیدکننده صفحات کورینی به دلیل ارزش افزوده بالایی که تولید صفحات کورین برای شان دارد، عملا به صورت جدی به تولید سینک و روشویی های کورینی ورود نکرده اند.
مهمترین جذابیت سینک های کورینی در بدو ورود به بازار ایران چه چیزی بود؟
بعد از اینکه سال های طولانی بازار سینک در اختیار تولیدکنندگان سینک های استیل بود، با ورود سینک های کورینی به بازار به دلیل تنوع رنگی که این سینک ها داشت و البته قابلیت آندرمانت (یکپارچه) شدن با صفحات کورین داشت، توانست جذابیت خوبی برای خود ایجاد کند.
مواد تشکیل دهنده سینک های کورینی چیست؟
کورین ترکیبی از رزین های مخصوص پلیمری و ترکیبات معدنی که آلومینیوم تری هیدرات (ATH) می باشد و یک سوم وزنی محصولات کورینی رزین های پلیمری است و حدودا دوسوم وزن محصولات پودر آلومینیوم تری هیدرات است و در کنار این ترکیبات اصلی حدود 9 ماده دیگر به عنوان افزودنی و ترکیبات آلی مانند پروکساید و کبالت و خمیر رنگ ها و دانه های گرانول و ... به ترکیب اصلی اضافه می شود. 
آلومینیوم تری هیدرات که اصلی ترین ماده تشکیل دهنده کورین می باشد که پایه اصلی آن از مواد معدنی استحصال می شود و در ایران هم از بوکسیت قابلیت فراوری دارد و یکی از کارکردهای اصلی آن رخ شفاف و عمقی است که در نمای سینک ها و روشویی های کورینی ایجاد می کند. از مزیت های انحصاری آلومینیوم تری هیدرات این است که جلوگیری کننده و خاموش کننده شعله است. دلیل اصلی آن این است که آب نهان تبخیر در مجاورت با شعله باز می شود و محیط را به صورت مولکولی سرد می کند و جلوگیری کننده از اشتعال است.
مزایای انحصاری سینک های کورینی چیست؟
- قابلیت ترمیم پذیری در صورت آسیب دیدگی
- مقاوم در برابر انواع شوینده ها
- آنتی باکتریال
- جذب آب در سینک های کورین نزدیک به صفر است
- ضد لک
- شستشو و نظافت آسان
- دارای طول عمر زیاد
- قابلیت تولید سینک ها در انواع رنگ های برندهای صفحات کورین موجود در بازار
- قابلیت نصب به صورت روکار و آندرمانت (یکپارچه با صفحه کورین)
- امکان تولید در هندسه های متنوع
- مقاوم در برابر حرارت
معایب سینک های کورینی چیست؟
- به صورت کلی قیمت سینک های کورینی نسبت به سینک های جایگزین نسبتا بالاتر است.
آنتی باکتریال بودن یکی از ویژگی های سینک های کورینی است. این موضوع دقیقا به چه معناست؟
آنتی باکتریال بودن یا همان ضد باکتری بودن در سینک ها و روشویی های کورینی به دلیل این است که این قطعات کاملا صیقلی است و در واقع هیچگونه خلل و فرجی در آن وجود ندارد و در نتیجه هیچگونه باکتری ای این امکان را ندارد که روی این صفحات و قطعات کورینی حضور داشته باشد. نکته دیگر در مورد ماهیت مواد تشکیل دهنده کورین می باشد که هیچ جذابیتی برای حضور باکتری در سطوح آن ایجاد نمی کند. اینها به دلیل ماهیت متریال کورین است.
موضوع دیگری که باعث می شود برای صفحات کورینی از واژه آنتی باکتریال استفاده کنند، قابلیت یکپارچه شدن صفحات در محل های اتصال است که هیچگونه درزی برای تجمع باکتری ها در صفحات کورین باقی نمی ماند و این قابلیت توجه سازندگان بناهای بیمارستانی و درمانی را به استفاده از صفحات کورین جلب کرده است.
موضوع بعدی این است که به دلیل مقاومت بالایی که نسبت به مواد شیمیایی دارند به راحتی قابلیت ضدعفونی شدن را با مواد ضدعفونی دارند.
آیا سینک های کورینی قابل ترمیم است؟
سینک های کورینی در صورت شکستگی یا لب پر شدن یا لک شدگی یا پذیرش خط و خش به راحتی قابلیت ترمیم پذیری دارند.
نحوه ترمیم سینک های کورینی چگونه است؟
باترکیب مواد اولیه تشکیل دهنده کورین که خمیری شکل است و هاردنر یا همان پروکساید این امکان به وجود می آید که دو قطعه شکسته شده بهم متصل شود. بعد از اتصال نهایی مرحله ساب و پولیش هم انجام می شود و قطعه شکسته شده مشابه قطعه اولیه بدون نقص می شود.
در صورت وجود خط و خش، با روش ساب و پولیش قطعه ترمیم می شود. ترمیم خط و خش بوجود آمده روی سینک های کورینی به وسیله سمباده های گرید 800، 1000 و 1200 به همراه آب که اصطلاحا پوساب گفته می شود، نیاز به تخصص خاصی ندارد و در خانه توسط افراد قابل انجام است.
در صورت سوراخ شدگی یا لب پر شدن با همان مواد اولیه تشکیل دهنده سینک با همان رنگ و دانه های گرانولی، قسمت معیوب پر می شود و بعد مرحله ساب و پولیش انجام می شود.
در صورت لب پر شدن یا شکستگی به حضور افراد ماهر در محل نیاز است.
مقاومت سینک های کورینی نسبت به حرارت چگونه است؟
مواد تشکیل دهنده کورین ماهیت ترموست دارند. مواد ترموست موادی هستند که وقتی یک مولکول را تشکیل دادند غیر قابل ذوب و غیر قابل حل می شوند. در حقیقت واکنش های شیمیایی که اتفاق می افتند یک مولکول یا یک پلیمر تبدیل می می شود به یک ماکرو مولکول به صورت یکپارچه. بنابراین غیرقابل انحلال و ذوب هست. سینک ها و روشویی های کورینی هم به دلیل اینکه با رزین های غیراشباع تولید می شوند ماهیت ترموست پیدا می کنند. باتوجه به ماهیت ترموست بودن قطعات کورینی، این قطعات غیرقابل ذوب و حل هستند. در نتیجه در برابر اجسام داغ، شعله و آب جوش کاملا مقاوم بوده و هیچگونه آسیبی نمی پذیرند.
آیا سینک های کورینی در طول زمان رنگ خود را از دست می دهند؟
ثبات رنگ سینک ها و روشویی ها و صفحات کورینی به دلیل ماهیت مواد تشکیل دهنده کورین همیشگی و دائمی است و اصلا جای نگرانی در مورد تغییر رنگ این قطعات وجود ندارد.

ارسال نظر